Minneord Bodil Eide

Bodil døde 5. juni 2023, etter en tids sykdom. Vi har mistet en kjær og verdifull soroptimistsøster i Kirkenesklubben.

Bodil ble født på Hamar i 1939 og var 84 år da hun døde. Hun var ferdig med lærerutdanningen på Løten i 1962 og før det var hun ett år på college i utlandet. Bodil og Rolf fra Sør-Varanger møttes under studiene og de reiste begge nordover i 1963, til lærerjobber i Vardø. I 1969 flyttet de til Kongsvinger og Gjerdrum, før de dro nordover i 1973. Bodil startet i jobben som den første kulturkonsulenten i Sør-Varanger kommune i 1976, før hun fra 1985 jobbet på Kirkenes videregående skole.

Bodil og Rolf fikk tre barn; Berit, Lars Sigurd og Kari. Hun og Rolf byttet på å ta videreutdanning, slik at en av dem alltid var hjemme hos barna. Hun tok både engelsk- og logopedutdanning. De likte å reise og var sammen på mange turer i inn- og utland. Bodil ble enke i 2015.

I 1993 ble Bodil soroptimist og medlem av Kirkenesklubben. Hun har vært et verdifullt og engasjert medlem i alle år. Den siste tiden klarte hun ikke å delta på møter på grunn av sykdom, men fulgte interessert soroptimistenes arbeid og tok i mot besøk på sykehjemmet.

Vi har mistet et kjært medlem og takker for innsatsen, vi minnes hennes lune smil og lyser fred over Bodils minne.